Recensie: 60 dagen

Recensie: 60 dagen

Recensie: 60 dagen60 dagen
Auteur: Gillian King
Publicatiedatum: februari 2013
Genres: Chicklit

Emma verhuist vier jaar na de dood van haar verloofde Gijs terug naar Den Haag, de stad waar ze vandaan komt. Ze wordt meteen weer meegezogen in het bruisende stadsleven... en in de liefde! Gijs' vroegere beste vriend Jesper woont ook in Den Haag. Hij heeft zijn leven op de rit, met een leuke baan en een goede relatie. Maar als hij Emma na al die jaren terugziet, raakt zijn zekerheid aan het wankelen. Eef, Jespers vriendin, moet met lede ogen aanzien hoe Jesper en Emma steeds closer worden. In een laatste wanhoopspoging eist ze dat de twee zestig dagen geen contact met elkaar hebben zodat zij Jesper ervan kan overtuigen dat hij bij háár hoort, niet bij Emma. Kan er ook maar iemand ongeschonden uit deze strijd komen?

Ik las al eerder een boek van Gillian King en dat las ik heel snel weg. Binnen 24 uur.

Mijn verwachtingen waren niet echt hoog. Het enige dat ik verwachtte was een chicklit die met vlotte pen geschreven was. En dat kreeg ik: een echte chicklit.

60 dagen wordt verteld vanuit twee personages: Jesper en Emma. Toch heb ik het idee dat Emma meer de hoofdpersoon is als Jesper. Voor mij had dit ook niet gehoeven, het werd af en toe een beetje warrig nu. Voor mij zorgt het er niet voor dat ik de personages minder oppervlakkig vindt, want dat blijven ze zo voor mij. Toch stoorde me dat niet heel erg. Ik vond de wisselingen van de twee point of views vervelender.
Wat ook best opvallend is, is dat er heel veel tijdsprongen in zitten. Ik denk dat ik het goed vind, omdat het boek anders saai en ongeloofwaardig zou worden. Dat is nu een stuk minder en dat is dus goed gedaan.

Het las vlot door zonder saai te worden, al had dat gemakkelijk gekund. Dat heeft mede te maken met de weinige bladzijdes die erin zitten. Voor dit boek is dat precies genoeg, meer hadden het er niet moeten zijn.

De titel 60 dagen vind ik niet heel goed gekozen, vooral omdat het pas heel laat aan bod komt in het verhaal en niet eens heel erg uitgebreid. Dat voelt voor mij een beetje afgeraffeld, alsof het er nog even in moest. Dat vond ik echt wel jammer.

Als je op zoek bent naar een chicklit die lekker snel leest met een aardig verhaal, dan is 60 dagen misschien wel wat. Ik zal vast nog weleens wat van Gillian King lezen, want ik vind haar schrijfstijl best fijn. Ik merkte wel dat 60 dagen eerder geschreven is dan Zwart-wit, die laatste was naar mijn idee toch wel beter. Dus dat betekent dat Gillian beter wordt in het schrijven. En soms is een boek waarbij je niet heel diep na hoeft te denken ook gewoon lekker.

2 gedachten over “Recensie: 60 dagen