ISBN: 9789045209753
Auteur: Abbi Glines
Series: Sea Breeze #1
Uitgever: Karakter Uitgevers
Publicatiedatum: 24 maart 2016
Genres: Contemporary, Erotiek, New Adult

Sadie Whites werk aan het strand is niet zomaar een zomerbaantje, zoals veel van haar leeftijdsgenootjes hebben. Haar alleenstaande moeder is zwanger en weigert te werken, dus ziet Sadie zich genoodzaakt haar moeders werk over te nemen als dienstmeisje voor een rijke familie op een nabijgelegen eiland. Als de familie in het zomerhuisje arriveert, komt Sadie er tot haar verbazing achter dat Jax Stone, een van de grootste tienersterren van de wereld, de eigenaar van het huis is. Als Sadie een normale puber was geweest… en niet eentje die al haar hele leven haar moeder opvoedde en het huishouden deed… dan was ze misschien enthousiast geweest over het feit dat ze voor een rockster werkt. Maar dat is ze niet. Sadie mag dan niet onder de indruk zijn van Jaxs roem, hij voelt zich wel tot haar aangetrokken. Alles aan Sadie vindt hij interessant, maar hij probeert zijn gevoelens te onderdrukken. Houdt hun liefde stand, ook al komen ze uit totaal verschillende werelden?

Adem leek me een tof boek en ik hoor iedereen altijd over Abbi Glines. Ik werd door alle verhalen nieuwsgierig. Adem kwam ik tegen in de bibliotheek van Storytel en ik waagde een kansje.

Het begin van het boek is best leuk. In het begin merk je goed dat er een bepaalde spanning in zit tussen de personages Sadie en Jax, die de hoofdpersonages zijn. In het begin zorgde het boek dat ik verder wilde lezen, maar dat werd steeds minder naarmate Adem vorderde. Elk hoofdstuk wordt vanuit allebei verteld. Toch bleven ze voor mij allebei best oppervlakkig.

Vooral Jax leer je niet mega goed kennen, ook al komt hij ook aan het woord. Daarnaast vond ik het te duidelijk dat hij door een vrouw geschreven is. Maar ook bij Sadie miste ik een soort emotie. Adem bleef voor mij iets te plat om echt emotioneel mee te kunnen leven. Af en toe gebeurden er best dingen waarbij ik emotioneel van had kunnen worden, maar dat gebeurde niet. Gemiste kans voor mij.

Daarnaast vond ik het taalgebruik voor de leeftijd van Sadie en Jax soms te volwassen. Sadie is zeventien, Jax is iets ouder, maar vaak klonken ze alsof ze veertig zijn. Dan zou ik de personages gewoon wat ouder maken, want dat had prima gekund naar mijn idee.

En het nadeel van dit audiobook was dat ook de Jax-stukken voorgelezen worden door een vrouw. Ik vind stukken vanuit een man altijd mooier als die ook door een man voorgelezen worden.

Erg origineel is het niet, want van begin tot eind had ik het wel kunnen voorspellen. Echt schokkende of onverwachte gebeurtenissen vind je niet in Adem, dus als je daarvan houdt, zou ik het boek links laten liggen. Daarnaast vond ik het iets te klef af en toe en had ik zoiets van: Braak. Nee, dit doet het niet echt bij mij.

Adem was een best aardige New Adult/erotische roman, maar ik zal het me over een paar maanden niet herinneren, denk ik. Ik miste gewoon iets in het boek en dat vind ik jammer, want het idee (gewoon meisje ontmoet rockster die verliefd op haar wordt) vind ik altijd leuk, hoe cliché ook. Wel luisterde het boek op zich lekker weg. Het was me gewoon te standaard om meer dan drie sterren te kunnen geven.

[bol_product_links block_id=”bol_5885dd03a0ce9_selected-products” products=”9200000051539839″ name=”adem” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]