Recensie: De Graces

Auteur: Laure Eve
Series: The Graces #1
Uitgever: Unieboek|Het spectrum
Publicatiedatum: september 2016
Aantal bladzijdes: 272

Wanneer River Page met haar moeder naar een klein dorpje verhuist, valt ze als een blok voor de knappe en ongrijpbare zeventienjarige Fenrin Grace.

Het gerucht gaat dat de Graces – Fenrin, zijn tweelingzus Thalia en hun jongere zusje Summer – heksen zijn, en River gelooft dat maar al te graag. Ze wil niets liever dan in hun nabijheid zijn en hun geheimen ontdekken. Zorgvuldig plant ze elke stap die nodig is om haar doel te bereiken. De Graces zijn erg op zichzelf, maar River raakt bevriend met Summer en zo wordt ze kind aan huis. Ze komt steeds dichter bij de waarheid over de familie en vooral dichter bij Fenrin. Maar River heeft ook haar eigen geheimen. Wanneer Fenrin eindelijk binnen handbereik lijkt te zijn, gebeurt er iets waardoor alles voorgoed verandert.
Beklemmend en mysterieus: De Graces laat je niet meer los!

Zodra ik De Graces en de omschrijving voorbij zag komen, wist ik dat ik dit boek wilde lezen. Het trok meteen de aandacht.

River vind ik een interessant personage. In het begin moest ik aan haar wennen en wist ik niet zo goed wat ik aan haar had. Maar vanaf de eerste regel intrigeerde ze me en werd ik het verhaal ingetrokken. De familie Grace vind ik ook echt toffe personages. Summer, Thalia én Fenrin. Alledrie verbergen ze dingen en hebben ze ieder hun eigen agenda. Dat vind ik tof gedaan.

Er zit een spanning in het boek die op bladzijde 1 al begint en pas eindigt op bladzijde 271. Die blijft er ook in zitten. En er zit ook een beetje mysterie in. De Graces zijn mysterieus, volgens het boek. En dat lees ik ook wel in het boek en tussen de regels door. Daarnaast zitten er ook onverwachte gebeurtenissen in, maar vooral die in het tweede deel van het boek had ik nooit aan zien komen.

Het liefste had ik het boek in een dag uitgelezen, maar ik heb geprobeerd om er niet te snel doorheen te gaan, want dat zou ik zonde vinden van De Graces. Maar het leest dus lekker weg en het had voor mij nog wel wat dikker mogen zijn.

Pluk las ook weer gezellig mee. Laure Eve vond trouwens dat hij een hele goede smaak had.

Ook aan de schrijfstijl van De Graces moest ik wennen, maar het duurde niet lang en uiteindelijk werd ik echt meegezogen in het verhaal. Ik wilde maar door blijven lezen en door blijven lezen om meer te weten te komen over die mysterieuze familie Grace. Als ze op mijn school gezeten zouden hebben, zou ik ook zeker geïntrigeerd zijn door ze en zou ik over ze roddelen. Niet dat ze mij ooit zouden zien staan zoals bij River wel het geval is, want ik ben nogal goed in mezelf onzichtbaar maken, naar het schijnt. Maar ik zou ook niet boeiend genoeg zijn voor mensen als de Graces, denk ik.

Laure Eve schrijft zo dat ze je nieuwsgierig maakt naar wie ze zijn, naar hun motieven. Sommige van de hoofdstukken eindigt ze met cliffhangers. Geen hele grote, maar wel van die akelige eindes waardoor je besluit dat je ‘nog één hoofdstuk leest.’ Just one more chapter.

Sommige dingen zijn nog wat vaag en er zitten ook nogal wat niet-afgesloten lijntjes, maar dat mag, want het is het eerste deel in de serie over de Graces en over personage River. En het einde is een behoorlijke cliffhanger. Ik ben nu superbenieuwd hoe deel 2 gaat zijn, maar daar moet ik nog een jaar op wachten.

De Nederlandse cover van De Graces vind ik dus echt geweldig. Soms vind ik de originele cover mooier van een boek, maar dat geldt dus niet voor dit boek. Deze voorkant maakt nieuwsgierig en is mysterieus, net als de Graces zijn voor mij als lezer. Het vertelt de sfeer van het boek zonder teveel te verklappen.

Hou je van mysterie, spanning, heksen en toffe personages? Vond je Wink. Poppy. Midnight ook tof? Dan vind je dit boek ook wel tof, denk ik. Ik vond hier een beetje dezelfde mysterieuze sfeer in zitten als bij Wink. Poppy. Midnight.

Dit boek kreeg ik als recensie-exemplaar van Unieboek|Het Spectrum. Bedankt! 😀

[bol_product_links block_id=”bol_57d5a038b4791_selected-products” products=”9200000057345783″ name=”De” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]