Recensie: Foreplay

Auteur: Sophie Jordan
Series: The Ivy Chronicles #1
Uitgever: William Morrow
Publicatiedatum: 5 november 2013
Aantal bladzijdes: 304

Before she goes after the life she’s always wanted, she’s about to find the one she needs.

Pepper has been hopelessly in love with her best friend’s brother, Hunter, for like ever. He’s the key to everything she’s always craved: security, stability, family. But she needs Hunter to notice her as more than just a friend. Even though she’s kissed exactly one guy, she has just the plan to go from novice to rock star in the bedroom—take a few pointers from someone who knows what he’s doing.

Her college roommates have the perfect teacher in mind. But bartender Reece is nothing like the player Pepper expects. Yes, he’s beyond gorgeous, but he’s also dangerous, deep—with a troubled past. Soon what started as lessons in attraction are turning both their worlds around, and showing just what can happen when you go past foreplay and get to what’s real…

Sophie Jordan is geen volledige onbekende voor mij. Al eerder las ik haar Firelight-serie over draken en die vond ik echt heel erg leuk toen. Ik had toen amper Young Adult gelezen, dus ik heb geen idee of ik ze nu nog zo tof zou vinden. Maar dat was voor mij wel de reden om Foreplay op te pakken. Omdat ik al eerder een serie van haar gelezen had en wist dat ze een fijne schrijfstijl heeft. Ik was dan ook blij verrast dat deze schrijfster meer schrijft dan alleen maar Young Adult. YA wordt steeds minder mijn ding, heb ik het idee.

Het eerste dat ik deed toen ik een nieuwe ereader had, was dan ook aan Foreplay beginnen. Het boek stond al een tijdje te wachten, maar ik vind op mijn telefoon lezen toch niet zo fijn, dus ik moest eerst wachten op een nieuwe ereader. En toen begon ik eraan en las ik het in een ruk uit. Binnen een dag had ik het uit.

Foreplay was een boek dat ik heel moeilijk vond om weg te leggen. Ik wilde er maar in verder blijven lezen en ik wilde er achterkomen waarom de personages zijn wie ze zijn. Pepper vertelt het hele verhaal vanuit de ik-vorm en haar leer je dus goed kennen. Ik vind haar een leuk personage en ik zou best vrienden met haar kunnen zijn. Voor mij komt ze wel tot leven en wordt ze meer dan een plat personage. Ik kon met haar meeleven.

Wat ik origineel (in dit genre) maar jammer vind: Er zitten geen hoofdstukken vanuit Reece in. Alleen Pepper komt aan het woord en ik had soms zo graag willen weten wat hij er nou eigenlijk allemaal van vond. Dat vond ik wel echt een gemis. Ik hou van boeken waarin beide personages aan het woord komen. Ik had nu het gevoel dat ik Reece minder goed leerde kennen, terwijl hij toch echt net zo belangrijk is als Pepper.

Onverwachte gebeurtenissen zitten niet in Foreplay, maar door de fijne schrijfstijl van Sophie heb ik ze ook niet echt gemist. Ik verwachtte ze ook niet, dat zal ook wel meespelen. Dit boek is een echte New Adult, maar minder ‘plat’ dan de boeken van bijvoorbeeld Meghan March. Als je niet weet of New Adult iets voor je is, dan zou je dit boek kunnen proberen.

De voorkant van Foreplay vind ik niets. Niet een beetje niets, maar tien keer niets. Eigenlijk kan ik er ook niets moois aan opnoemen en de enige reden waarom ik dit boek in een winkel op zou pakken, is vanwege de naam van de schrijfster. Anders zou ik het lekker laten liggen en dat is zonde, want het las echt lekker fijn weg.

Foreplay is je ding als:

• je ook van wat minder expliciete New Adults houdt
  • Sophie’s andere boeken tof vond
  • je het niet erg vindt als het verhaal maar vanuit 1 personage verteld wordt

Van mij krijgt Foreplay vier sterren.

Eén gedachte over “Recensie: Foreplay

1. Mooie recensie! New adult is niet zo mijn ding, ik vind het toch wel fijn als er meer in een boek aan de hand is dan alleen de relatie tussen twee personages, maar ik ben toch wel benieuwd geworden naar dit boek 🙂