Recensie: Interference

Interference
ISBN: 9780545812320
Uitgever: Arthur A. Levine Books
Publicatiedatum: 27 september 2016
Genres: Audiobook, Contemporary, Young Adult

I will not get involved…I will not get involved…I will not get involved…

As a congressman’s daughter in Washington, DC, Kate Hamilton always pushes to make things right. But when a scandal sends her family to Red Dirt, Texas, she decides to step back for a while. She’ll take pictures for her portfolio. She’ll volunteer at her aunt’s animal shelter. And most of all, she’ll stay out of politics (including her father’s latest election) and away from guys (especially after her ex’s betrayal).

But…

If Kate’s political skills can be useful in Red Dirt, should she really let them go to waste? After all, her friend Ana Gomez and quarterback Kyle Stone would be a perfect match. Her dad’s campaign could benefit from a teenage perspective. The irritatingly handsome Hunter Price should learn he doesn’t know everything…When Kate’s plans backfire, she must find the soul beneath her DC spin, and risk her heart—the biggest involvement of all.

Zoals je misschien wel gezien hebt, lees en luister ik de laatste tijd best veel boeken die vrij  onbekend zijn. In elk geval: dat geldt voor mij. Misschien zijn ze in het buitenland wel heel bekend, maar hier in Nederland vaak niet. Meestal zijn het ook geen boeken die al vertaald zijn.

En nu had ik er bij Storytel weer eentje: Interference. Iets in me trok me om het boek op mijn boekenplank te zetten, maar daarna bleef het daar nog best een aantal weken staan. Op de een of andere manier trok het niet genoeg om eraan te beginnen. Op een bepaald moment was de keuze: een contemporary boek, een boek dat ik al gelezen had en weer een chicklit. Dat was het moment dat ik besloot om dit boek eindelijk eens te gaan luisteren.

In het begin vond ik Interference weinig aan. Ik kon niet zoveel met Kate en met haar leventje, omdat ik me totaal niet met haar kan identificeren. Ze heeft een vader die in de politiek zit en ik ken niemand wiens vader (of moeder) dat doet. Toch begon het boek gaanderweg wel boeiender te worden en vond ik het politieke stukje juist best tof. Dat is maar een heel klein gedeelte van het boek, maar wel belangrijk voor het verhaal. Daardoor weet je wel waarom de personages soms de keuzes maken die ze maken.

In het begin vond ik Kate een beetje een arrogant en verwend kreng, maar gelukkig verandert dat al heel snel. Als een personage zo het hele boek blijft doen, dan is het boek toch een stuk minder leuk.

Kate vertelt het vanuit zichzelf, vanuit de eerste persoon, en dus leer je ook goed kennen. De rest van de personages leer je minder goed kennen, die blijven meer bijpersonages. Stiekem zou ik best wat meer willen weten van Hunter.

Interference is een vrij standaard contemporary, maar ik vond de schrijfstijl van Kay Honeyman eigenlijk wel prettig om te luisteren, want het was vlotte en duidelijke taal. Contemporary vind ik sowieso heel erg geschikt voor luisterboeken. Fantasy wat minder, behalve als je het boek al eens gelezen hebt.

Ook de boodschap in dit boek vind ik wel goed. Dat je uiteindelijk moet kiezen wat jij wilt en niet omdat andere mensen het willen. En dat je dingen soms verpest, ook al zijn ze goed bedoelt, en dat je mensen soms op dat feit moet wijzen. Ik vond Interference een prima contemporary YA met leuke personages en het boek krijgt van mij drie sterren.

[bol_product_links block_id=”bol_58aac907515e7_selected-products” products=”9200000058318662″ name=”infer” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]