Recensie: Laat me sterren zien

ISBN: 1230000874274
Auteur: Lizzie van den Ham
Series: Tussen de sterren #1
Uitgever: Dutch Venture Publishing
Publicatiedatum: Januari 2016
Genres: New Adult

Tori is vastbesloten om een nieuw leven te beginnen, ver weg van haar bemoeizuchtige ouders. En wat is er dan handiger dan verhuizen naar een plek miljarden kilometers verderop? Ze heeft haar hele leven als rijke ambassadeursdochter op de planeet Mars gewoond, maar de stageplaats die ze accepteert bevindt zich op een ruimtestation vlakbij Saturnus. Ideaal dus!
Waar Tori echter geen rekening mee heeft gehouden, is dat een nieuw leven beginnen zonder met de geesten van het verleden af te rekenen niet zo gemakkelijk is. Na een vreselijke ervaring met een jongen die geen ‘nee’ wilde horen, is ze nog steeds bang voor mannen die al te veel belangstelling voor haar hebben. En laat Alen Novak, het sexy hoofd van de beveiligingsdienst, nou net interesse in haar tonen... ook al is hij net zo arrogant als aantrekkelijk. De ideale schoonzoon is hij in elk geval niet, dankzij zijn duistere verleden.
Zal Tori erin slagen om haar hart weer voor iemand open te stellen die het echt verdient?

Laat me sterren zien is een New Adult met een jasje van sci-fi, want het speelt zich af op een ruimteschip. Daarnaast wonen mensen niet langer op de Aarde. Voor mij persoonlijk sci-fi genoeg om het zo te noemen, al moet ik bekennen dat ik zelf niet zo’n fan ben van dit genre. Maar ik vond de combinatie van science fiction en New Adult best interessant en ik besloot Laat me sterren zien te lezen. Vond ik deze combinatie top of meer een ‘doe de volgende keer maar niet meer’?

Ik had al eerder boeken van Lizzie van den Ham gelezen en die vond ik wel oké, maar niet heel bijzonder. Dus ik had niet echt hele hoge verwachtingen. Maar eigenlijk vond ik Laat me sterren zien best leuk. Zeker voor dit genre. Het boek las lekker weg, ik had het binnen vierentwintig uur uit. Misschien omdat ik door wilde blijven lezen. Niet dat ik meteen in Laat me sterren zien zat, want ik moest best even wennen aan het boek. Het duurde een paar hoofdstukken voor ik pas echt snel begon te lezen.

Laat me sterren zien is echt zo’n boek dat je in een ruk uitleest. En dat kan ook, want het is niet al te dik. Het heeft een fijne dikte. Langer was saai geworden, dus dit is de goede dikte. Ik vond het namelijk nergens saai. Je voelt goed de spanning tussen de twee personages en die is er eigenlijk meteen al.

Tori vind ik best een leuk personage, maar ook niet meer dan dat. Ze komt voor mij niet tot leven. En persoonlijk vind ik haar naam niet echt mooi. Sorry voor de mensen die ook zo heten, maar ik ben gewoon een zeikerd als het om namen gaat. Misschien omdat ik mijn eigen naam ook niet mooi vind, haha.

Het hele verhaal in Laat me sterren zien wordt vanuit Tori verteld, maar ik had het leuker gevonden als ook Alen aan het woord gekomen was met de hele situatie. Nu moet je als lezer zijnde gissen naar wat hij er allemaal van vindt en dat is voor mij wel gemis.

Het boek is het eerste deel in een serie en ik ben nu wel benieuwd geworden naar het tweede deel, ook al eindigt het niet echt met een cliffhanger. Het smaakt naar meer en nodigt uit tot verder lezen.

9200000054313868

Ik heb me vermaakt tijdens het lezen van Laat me sterren zien en Lizzie heeft me positief verrast. Ik ben blij dat ik dit boek een kans gegeven heb. Als je van het genre New Adult houdt, is dit waarschijnlijk ook wel iets voor jou. Het is gewoon een lekker wegleesboek. En ik vind de cover niet spectaculair, maar door het paarse effect erop zou ik hem wel oppakken in de boekhandel.

Dit recensie-exemplaar van Laat me sterren zien kreeg ik van uitgeverij Dutch Venture Publishing. Bedankt!