Recensie: Ten thousand skies above you

Recensie: Ten thousand skies above you

Recensie: Ten thousand skies above youTen thousand skies above you
Auteur: Claudia Gray
Series: Firebird #2
Publicatiedatum: 3 november 2015
Aantal bladzijdes: 424

Ever since she used the Firebird, her parents' invention, to cross into alternate dimensions, Marguerite has caught the attention of enemies who will do anything to force her into helping them dominate the multiverse—even hurting the people she loves. She resists until her boyfriend, Paul, is attacked and his consciousness scattered across multiple dimensions.

Marguerite has no choice but to search for each splinter of Paul’s soul. The hunt sends her racing through a war-torn San Francisco, the criminal underworld of New York City, and a glittering Paris where another Marguerite hides a shocking secret. Each world brings Marguerite one step closer to rescuing Paul. But with each trial she faces, she begins to question the destiny she thought they shared.

Ik las A thousand pieces of you en door dat deel waren mijn verwachtingen hooggespannen voor Ten thousand skies above you, dat snap je. Ik was bang dat het een teleurstelling zou worden, dat het zoveel slechter zou zijn dan het eerste deel en ik begon een beetje angstig aan dit boek. Maar angst was helemaal niet nodig, want ook dit deel wist me te boeien.

In het begin niet, want ik moest er weer even inkomen. Ik moest er even over nadenken waar ze nu waren en ik had het gevoel of ik iets gemist had. Ook waren de eerste paar hoofdstukken verwarrend en ik kon er toen niet echt inkomen. Ik weet niet of het aan mijn mood lag of aan het boek. Af en toe moest ik ook echt even zinnen twee keer om het echt te begrijpen.

In Ten thousands skies above you worden de personages nog beter uitgediept en leer je hun motieven kennen, maar ook hun donkere geheimen, dingen die je niet snel aan iemand vertelt. View Spoiler ». Dingen waardoor het plot ineens weer interessant wordt en minder voortkabbelt. Daar werd mijn aandacht er eigenlijk ook weer bij getrokken.

In Ten thousand skies above you kabbelt het verhaal iets meer voort dan in A thousand pieces of you. Waarschijnlijk omdat het verhaal niet meer zo nieuw is als in het eerste deel. En deel 2 vinden veel schrijvers het meest lastig om te schrijven, want je moet de lezer natuurlijk in het tweede deel erbij houden. En dat is behoorlijk lastig. Dit deel eindigt wel met een mega cliffhanger waardoor ik door wil lezen, maar dat gaat niet. Boehoe!

Het idee blijf ik nog steeds goed vinden en ik vind het ook echt op een goede manier uitgewerkt. De schrijfster zet echt verschillende personages neer in de verschillende dimensies. Ze zijn deels hetzelfde, maar deels ook anders.

Ook bij dit deel is de cover geweldig. Dit keer staat niet Moskou, het Kremlin, erop, maar San Francisco en Parijs. Parijs snap ik trouwens niet zo, omdat deze stad niet heel veel voorkomt in Ten thousand skies above you. Al is het wel een stad waar Marguerite een openbaring krijgt, dus ik vermoed dat de stad er daarom op staat. En in San Francisco speelt een groot deel zich af, dus dat is logisch. Toch maakt het eigenlijk niet uit welke steden het zijn, de cover blijft geweldig. Al moet ik zeggen dat ik die van A thousand skies above you mooier vind, maar dat komt vooral door het kleurgebruik.

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe het derde deel eruitziet. Maar ik ben sowieso erg benieuwd naar deel 3, vooral na de cliffhanger waarmee Ten thousand skies above you eindigt. Is het al oktober?

[bol_product_links block_id=”bol_56ab851873841_selected-products” products=”9200000041218987″ name=”Skies” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”undefined” show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]