Recensie: Vertrouw op mij

Recensie: Vertrouw op mijVertrouw op mij / Fire in you
ISBN: 9789401908108
Auteur: J. Lynn, Jennifer L. Armentrout
Series: Wait for You #6
Publicatiedatum: 20 oktober 2017
Aantal bladzijdes: 320

'Vertrouw op mij' is het zesde en laatste deel in de 'Wacht op mij'-serie van Jennifer L. Armentrout. Hoofdpersoon Jillian neemt een baan aan in het familiebedrijf, omdat ze moet toegeven dat het een mooie kans is. Wat haar niet wordt verteld, is dat ze direct onder Brock komt te werken. Jaren geleden was ze als een soort bakvis smoorverliefd op hem, maar hij zat in een geheel andere levensfase. Nu ligt die tijd gelukkig achter hen en na haar eerste weerstand besluit ze gewoon met hem samen te werken. Dat lukt heel aardig, tot ineens blijkt dat hij gevoelens voor háár heeft.

Vertrouw op mij is het zesde – en laatste – deel in de Wait for You serie. Ik heb inmiddels bijna de hele serie gelezen, alleen het vijfde deel moet ik nog. Je kunt de boeken in deze serie dus ook los lezen, want de personages uit de vorige delen komen terug, maar zijn geen hoofdpersonen. Toch is op volgorde lezen wel zo handig, anders denk je waarschijnlijk bij veel personages: wie ben jij nou weer? Bovendien krijg je dan ook ontzettend veel spoilers en dat is jammer.

Ik vind de serie vermakelijk, maar niet de beste New Adult boeken die ik ken. Ook bij Vertrouw op mij had ik niet echt verwachtingen. Gewoon dat het wel lekker weg zou lezen en dat er een tijdsprong in zou zitten. Maar dat laatste wist ik omdat Jennifer Armentrout dit op het event voor haar vertelde (waar Vertrouw op mij in de goodiebag zat).

Vertrouw op mij vertelt het verhaal van Jillian en in het begin moest ik er nogal inkomen. Misschien dat dat de reden was dat ik dit deel het minste vond van alle delen. Zelfs aan het einde zat ik er nog niet echt in. De andere boeken lazen voor mijn gevoel veel gemakkelijker weg, vooral deel 1 en 4. Maar Vertrouw op mij? Nee, dat helaas niet.

Of misschien kon ik gewoon niet zoveel met hoofdpersoon Jillian. Ik had – eerlijk gezegd – gewoon niet echt iets met haar. Ik voelde niets. Ik vond haar niet leuk, maar ook niet stom of irritant. Voor mij bleef ze gewoon vlak, een echt personage. Je ziet alles uit haar oogpunt in de eerste persoon, dus je zou denken dat je een personage moet leren kennen, maar dat viel tegen.
Of misschien was het de vertaling wel gewoon. Ik zeg overigens niet dat de vertaling slecht is, maar misschien is daar een deel van de diepgang mee verdwenen.

Wat ik heel jammer vind is dat het niet vanuit Brocks oogpunt ziet, alleen Jillian komt aan het woord. Vaak vind ik de mannen interessant – als ze goed geschreven zijn – en dat vind ik ook vaak een pluspunt voor een boek, maar dat is in dit boek dus helaas niet het geval. Nu wist ik het al, want dat is in haar andere boeken ook niet zo, maar dat is een gemiste kans.

Vertrouw op mij was vermakelijk, maar voor mij ook niet meer dan dat helaas. Wat mij betreft is dit ook het minste deel in de serie (helaas!) en krijgt van mij net drie sterren.

2 gedachten over “Recensie: Vertrouw op mij