Recensie: Wedding Night

ISBN: 9780593070147
Auteur: Sophie Kinsella
Uitgever: Bantam Press
Publicatiedatum: 25 april 2013
Genres: Audiobook, Chicklit
Aantal bladzijdes: 400

#1 New York Times bestselling author Sophie Kinsella returns with her trademark blend of sparkling wit and playful romance in this page-turning story of a wedding to remember—and a honeymoon to forget.

Lottie just knows that her boyfriend is going to propose, but then his big question involves a trip abroad—not a trip down the aisle. Completely crushed, Lottie reconnects with an old flame, and they decide to take drastic action. No dates, no moving in together, they’ll just get married . . . right now. Her sister, Fliss, thinks Lottie is making a terrible mistake, and will do anything to stop her. But Lottie is determined to say “I do,” for better, or for worse.

Wedding Night is geen nieuw boek van Sophie Kinsella. Blijkbaar is het zelf een redelijk oud boek. Dat ontdekte toen ik ging kijken op Goodreads. Het boek komt uit 2013, een tijd waarin ik zelf best wat chicklits las. En dan kan ik ervoor kiezen om het niet te recenseren, maar waarom zou ik alleen recente boeken doen? Tussen de oude verhalen kunnen immers ook pareltjes zitten.

Wedding Night bleek ik al eens gelezen te hebben. Iets dat ik niet eens meer wist, maar dat Goodreads me wist te vertellen. Op zich niet heel gek, want in de afgelopen jaren heb ik zoveel boeken gelezen en sommige boeken blijven me minder bij dan anderen. Dit was zo’n boek die niet is blijven hangen, maar waarom?

Misschien heeft het te maken met de 2 sterren die ik het ooit gaf en ik ben nu wel benieuwd waarom mijn ik van mijn toen dit boek maar 2 sterren gaf. Helaas schreef ik toen geen recensies, dus ik zal nooit weten waarom. Misschien omdat ik hem wat te overdreven vond of Lottie een zeurpiet?

Als dat laatste het geval was, dan ben ik het daar nog steeds mee eens, want ik vind Lottie nog steeds een beetje een zeurpiet. Ik vind haar ook niet echt een bijzonder leuk personage, maar haar zus Fliss vind ik wel weer leuk. Ik vond de hoofdstukken vanuit Fliss dan ook leuker. Wedding Night wordt verteld vanuit Lottie en Fliss. Meestal wordt er gekozen voor de man en de vrouw, dus ik vind het wel tof dat er twee vrouwen aan het woord komen.

Wedding Night is wel een typische chicklit met redelijk jonge personages die verzeild raken in komische, iets te overdreven situaties met veel humor. Dat is je ding of het is het niet. Het is niet mijn meest favoriete genre ooit, maar af en toe eentje tussendoor kan ik best waarderen. Van chicklits verwacht ik ook nooit zoveel, behalve een doorleesboek en dat is ook meestal het geval. Zo ook dit boek.Als je op zoek bent naar epische, dramatische weddingen, dan kun je dit boek beter overslaan, want dat gebeurt niet in Wedding Night.

Of misschien was het ooit de vertaling van dit boek dat ik niet zo goed vond. Ik denk dat ik Sophie’s boeken in het Engels het beste vind. Op die manier komt alles beter tot zijn recht, want nu kon ik af en toe om dingen grinniken. Wedding Night was best een aardig boek voor tussendoor, maar het is niet mijn favoriet van Sophie. Naar mijn idee heeft ze betere geschreven. Toch vond ik het niet verschrikkelijk en vind ik drie sterren een mooi aantal wat dit boek dan ook krijgt.