Recensie: Don’t Forget Me

Recensie: Don’t Forget Me

Mijn luisterboekapp raadde me Don’t Forget Me aan nadat ik The Wrong Bachelor uit had en ik besloot om het boek een kans te geven. Ik heb nog nooit gehoord van Don’t Forget Me of auteur Judy Corry, dus ik had geen idee wat ik moest verwachten.

Ik ging uit van een wegleesverhaal, zo’n contemporary die je met een paar uur uit hebt, en besloot te luisteren. Ik heb al vaker goede boeken gevonden als luisterboek en ik geef ze daarom ook altijd een kans.

Don’t Forget Me is het tweede deel in een serie, maar het is prima als standalone te lezen. Dit deed ik ook – al wil ik een nog wel lezen – maar ik heb niet het gevoel echt iets gemist te hebben. Ja, je krijgt een spoiler van boek 1, maar eerlijk is eerlijk: het is niet iets dat je niet aan ziet komen of zoiets. Het stoorde me ook niet dat ik het eerste boek niet gelezen had.

Don’t Forget Me is het tweede deel in een serie, maar het is prima als standalone te lezen. Dit deed ik ook – al wil ik een nog wel lezen – maar ik heb niet het gevoel echt iets gemist te hebben.

De hoofdpersoon is Eliana die in dit boek nogal wat dingen meemaakt. Je krijgt alles vanuit haar te zien. Af en toe had ik best medelijden met haar om de dingen die gebeuren, maar zo nu en dan wilde ik haar ook door elkaar schudden en roepen dat ze niet zo koppig moest doen. Maar dat heb ik gauw in boeken, geloof ik. Ik vond haar wel een goed personage, want als ik met iemand mee kan leven, dan heeft de auteur in elk geval iets goed gedaan.

Don’t Forget Me is een prima contemporary Young Adult verhaal om in een paar uur uit te lezen. Het barst niet van de onverwachte en onverklaarbare dingen en er gebeurt ook niet echt iets schokkends (oké, een dingetje). Toch vond ik het wel een leuk boek en prima om te lezen tussen bijvoorbeeld twee fantasy’s in. Je moet wel echt van dit genre houden, anders vind je het verschrikkelijk, denk ik. Het past in het rijtje van Kasie West en Morgan Matson.

Van mij krijgt Don’t Forget Me 3 sterren.