Recensie: RebelRebel
ISBN: 9789401914253
Auteur: Rebecca Yarros
Series: The Renegades #3
Publicatiedatum: 19 februari 2019
Aantal bladzijdes: 365

‘Rebel’ is het laatste deel in de Renegades-serie van Rebecca Yarros.
Dit boek gaat over een vrouwelijk lid van het stuntteam, namelijk Penna Carstairs, oftewel Rebel. En Rebel is behoorlijk badass. Ze is ‘sexiest female athlete of the year’ en in de wereld van extreme sports is er niemand die haar gek maakt. Maar in een bar in Las Vegas ontmoet ze Cruz, en die dringt wel door haar barrière heen. Ze brengen een geweldige nacht met elkaar door. Daarna wil ze niets meer van hem weten. Zo makkelijk komt ze echter niet van hem af, want ineens blijkt hij haar docent te zijn.

Rebel is het derde – en laatste deel – in de Renegades-trilogie. Waar Paxton – Wilder – en Logan – Nova – al hun boek hebben gehad is het nu tijd voor Penna – Rebel – en haar verhaal. Het eerste boek vond ik supertof, het tweede wat minder en dus was ik benieuwd naar Rebel. Ik heb de hele trilogie voor het grootste deel geluisterd en ze luisteren zeer prettig weg.

De schrijfstijl van Rebecca Yarros vind ik echt goed geschikt om naar te luisteren en dat is bij Rebel niet anders. En ja, ik heb deze maand dus vier boeken van Rebecca gelezen, haha. Ik heb nu bijna alles gelezen, alleen nog niet de hele Flight & Glory-serie.

Ik was erg benieuwd naar Rebel. Ik vond Penna vanaf het eerste boek al een leuk personage en voor mij bleef ze een beetje mysterieus. In het eerste boek gebeuren dingen waardoor ik nieuwsgierig wordt hoe zij die beleefd heeft. Dat komt in dit boek dan ook uitgebreid aan bod. Ik vond het mooi en goed om te zien dat ze er niet gemakkelijk overheen stapt, maar er echt moeite mee heeft. En daarnaast is er uiteraard een knappe man, want die zijn er altijd, haha. En ik snap Penna best wel, want ik zou ook geen nee zeggen tegen Cruz.

Ik snap Penna best wel, want ik zou ook geen nee zeggen tegen Cruz

Wat ik trouwens ook tof vind is dat Penna van beroep aan extreme sports doet en een vrouw is, maar niet onderdoet voor de mannen. Ze is niet bepaald een bang en teer poppetje en dat vond ik echt tof. Dat wordt ze trouwens nergens en ze wordt ook niet ineens een prinses in nood die gered moet worden door een man.

Rebel wordt verteld vanuit Penna (die overigens eigenlijk Penelope heet) en Cruz. Allebei komen ze aan het woord. Ik vond ze allebei toffe personages en vond allebei hun stukjes leuk. Penna leer je in dit boek ook echt wel goed kennen. Maar dat geldt ook voor Cruz die ik zo voor me zag. Waar het leger in boek 1 en 2 niet aanwezig is, is dat hier weer wel. Dat heeft met Cruz te maken. Voor mij kwamen ze allebei over als echte mensen die zo hun eigen problemen hebben naast hun relatie en werk.

In Rebel gebeuren best wel wat dingen die ik niet aan had zien komen en die het boek wel toffer maken. Sommige dingen vond ik misschien wel wat gehaast, maar ik snap de keuze wel. Anders zou het waarschijnlijk saaier worden, dus ik snap het.

Rebel is niet mijn favoriet in de serie, dat is en blijft Wilder, maar het is een goede tweede. Ik ben blij dat ik deze serie uiteindelijk opgepakt heb, ook al trok hij me eerst instantie niet. Zonde, want hij is echt heel leuk. Dus twijfel je over deze serie? Gewoon lezen of luisteren.

Van mij krijgt Rebel 3.5 ster