Recensie: De Hot Daddy list

ISBN: 9789460683992
Auteur: Madelein Kerseboom
Uitgever: Uitgeverij Marmer B.V.
Publicatiedatum: mei 2018
Genres: Audiobook, Roman
Aantal bladzijdes: 288

Alice werkt met veel plezier als leidster op de buitenschoolse opvang. Ze heeft een leuke kleutergroep en gezellige collega's: Arie, die op mannen valt en last heeft van bindingsangst, en Kiki, een vrijgevochten vrijgezel. Met z'n drieën bespreken ze veelvuldig hun favoriete onderwerp, de Hot Daddy List, een zelfbedachte "lijst' met de leukste papa's van de bso. Met stip op nummer 1 staat John, de knappe vader van de vierjarige Sara.

Niet alleen in haar werk, maar ook in de relatie met haar vriend Daan is Alice heel gelukkig. Drie jaar geleden is ze ingetrokken in zijn huurappartement in Utrecht en nu zijn ze op zoek naar een koophuis van hen samen. Alice waant zich in een perfecte wereld. Maar dan zet een onverwachte gebeurtenis haar leven volledig op z'n kop.

De Hot Daddy list van Madelein Kerseboom was een boek dat ik al op verschillende plekken voorbij had horen komen en ik zag vooral de goede commentaren, dus ik besloot om dit boek te gaan luisteren zodra hij op mijn leesplank stond in mijn luisterboekenapp. Ik was het boek alweer half vergeten tot de app me een pushbericht gaf.

Ik luisterde het boek in 24 uur uit en dat is best snel, zeker bij een luisterboek. Nu moet ik wel zeggen dat het boek amper 7 uur duurde, dus dat is nog wel redelijk te doen. Helemaal als je ongeveer ook die tijd besteedt aan het maken van armbandjes, haha. Nou ja, de armbandjes zijn voor een groot deel af en er staat weer een boek bij de uitgelezen boeken nu.

De Hot Daddy list vond ik een aardig boek. Het leest/luistert vlot weg en je bent benieuwd hoe het af gaat lopen. Ik had een vermoeden hoe het zou eindigen, maar hoopte stiekem dat het minder standaard zou zijn. Ik hoopte dat het boek een compleet andere draai zou krijgen. Er zitten zeker wel wat onverwachte gebeurtenissen in die ik niet per se aan had zien komen of in elk geval: ik had net een iets andere manier verwacht.

Ik hoopte dat het boek een compleet andere draai zou krijgen.

Het verhaal wordt verteld door Alice, maar voor mij blijft ze eerlijk gezegd vrij vlak. Ik kon niet echt met haar meeleven, want ik voelde niets bij haar. Ik zag haar ook niet echt voor me eigenlijk. Dat zal deels te maken hebben met het feit dat dit boek best wel tell was. Tell wil zeggen dat men gebruik maakt van zinnen als: Ik voel me boos. En niet: Ik stamp de kamer uit en knal de deur achter me dicht.
Dat zorgt bij mij vaak voor dat ik toch wat minder in kan leven en dat gold ook voor dit boek.

De Hot Daddy list was een aardig boek dat luchtig is en snel wegleest, maar voor mij is het geen wow-boek. Het is een ‘ja, dat was wel leuk’ boek, maar ik zal me dit boek over twee jaar niet meer herinneren. Van mij krijgt het boek 3 sterren.