Recensie: Internetgodinnen & webhelden (MyParcel editie)Internetgodinnen & Webhelden
ISBN: 9789022584446
Auteur: Suzan Eikelenstam
Uitgever: Boekerij, MyParcel
Publicatiedatum: 2017
Genres: Non-fictie
Aantal bladzijdes: 206

Online verkopen met je eigen webshop, social media en een shopping app. Nooit was het gemakkelijker, hadden we er meer kennis over dan vandaag. Maar, nu iedereen met een smartphone geld kan verdienen op het web is de uitdaging om de succesvolste te worden ook groter dan ooit. Waar liggen de Grote Kansen van jouw online shoppingkanaal? MyParcel en de auteur van drie bestellers over ondernemen met een webshop stelden speciaal voor jou deze hernieuwde editie van Internetgodinnen & Webhelden samen. Boordevol nieuwe tips over het verbeteren van je site, het uitrollen van een eigen shopping app en verkopen via social media als Instagram, Snapchat en Pinterest. Enne... buitenlandse plannen voor je webwinkel? Hoog tijd om dit boek van A tot Z te verslinden.

Vandaag eens geen fictieboek, maar een non-fictie: Internetgodinnen & webhelden van Suzan Eikelenstam. Ik heb er een tijdje over nagedacht of ik deze recensie moest plaatsen en hoe dan, want ik vind het altijd een stuk lastiger om non-fictie te recenseren. Het is niet dat je over personages of onverwachte plotwendingen kunt kletsen. Daarnaast is Internetgodinnen & webhelden een boek dat ik kreeg doordat ik samenwerking aan ben gegaan met MyParcel. En nee, deze blog is niet gesponsord. Ik kreeg gewoon een pakketje toen ik me aanmeldde en daarin zat onder andere dit boek.

Volgens mij is acht jaar in internetland meer iets als 50 jaar

Maar toch heb ik besloten om het wel te recenseren, ook omdat het blijkbaar nog gewoon te koop is en het is wel echt een must als je een webshop wilt openen, maar geen idee hebt wat je wel en niet moet doen. In dit boek worden de do’s en don’t aangehaald. Klantvriendelijkheid staat in dit boek hoog in het vaandel, maar ook juridische zaken worden aangehaald. Hoe zorg je ervoor dat een consument je niet aan kan klagen omdat je wettelijk iets niet helemaal dichtgetimmerd hebt?

Ook al verkoop ik alleen maar mijn eigen boek in mijn shop, toch vond ik er echt wel nuttige informatie in staan. voor mij natuurlijk niet allemaal nuttig, want ik wil geen tweede Bol worden ofzo, maar er zaten wel aandachtspuntjes in waarbij ik dacht: o, ja, dat is een goede manier om het de consument makkelijk te maken.

Het originele boek is ook al wat ouder, namelijk uit 2010, maar het boek is opnieuw geupdate en is nu weer van deze tijd, want de afgelopen acht jaar is er natuurlijk veel veranderd op het gebied van het verkopen op internet. Heel veel. Volgens mij is acht jaar in internetland meer iets als 50 jaar, want de ontwikkelingen gaan heel snel.
Heb je de intenties om een webshop te beginnen? Dan raad ik wel echt dit boek aan, want er staan zeker een heleboel nuttige dingen in waar je ook echt wat mee kunt aangevuld met voorbeelden van webwinkeleigenaren die het voor elkaar hebben gekregen om van hun webwinkel echt een bedrijf te maken. Ik denk dat ik het boek ook nog weleens open zal slaan.

Internetgodinnen & Webhelden krijgt van mij 4 sterren.