Recensie: Jackie en Jones: een zomer vol liefde

Recensie: Jackie en Jones: een zomer vol liefdeJackie en Jones: een zomer vol liefde
Uitgever: Dutch Venture Publishing
Publicatiedatum: 1 mei 2019
Genres: Contemporary, Feelgood

Wat als je een reis naar de Dordogne moet begeleiden maar geen woord Frans spreekt... en de neef van je baas bovendien mee is als groepslid?

Jackie de Waard werkt al een jaar voor reisbureau Troubadour Themareizen. Als ze door haar baas onverwacht op reis naar Frankrijk wordt gestuurd om een zieke collega te vervangen, schiet ze in de stress. Ze spreekt namelijk geen woord Frans... al staat dat wél op haar CV. Ze vraagt haar beste vriendin Nina mee om haar bij te staan.

Haar ellende is compleet als blijkt dat de neef van haar baas zich ook heeft ingeschreven voor de reis naar de Dordogne. Jones Schulte vormt een risico, want hij kan zijn oom over elke blunder die ze begaat op de hoogte brengen. Ze kan dus het beste zo min mogelijk met hem optrekken, maar dat is verdraaid lastig. Jones is namelijk de leukste man die ze in jaren is tegengekomen...

Zal Jackie erin slagen deze reis te overleven, haar baan te behouden én haar hart niet te verliezen aan een man die ze eigenlijk als de vijand moet zien?

Jackie en Jones: een zomer vol liefde stond al een tijdje op mijn ereader te wachten om gelezen te worden, maar uiteindelijk las ik hem niet, maar luisterde ik hem. Ik kwam hem tegen in de luisterapp. Ik vind het handig om op die manier boeken te lezen die al een tijdje op de TBR staan. Dat scheelt weer ruimte op de TBR en dan heb ik hem meteen mooi gelezen. Ik probeer steeds meer eigen boeken te lezen in plaats van te kopen. Ik kan nog niet zeggen dat het heel hard gaat, maar ik doe mijn best.

Jackie en Jones: een zomer vol liefde is een boek van Lizzie van den Ham. Lizzie dook een aantal jaar geleden op met haar (gratis) romans bij Kobo en Apple Books enzo. Toen vond ik haar boeken best lekker lezen, al ergerde ik me wel aan de weinige eindredactie en vele spelfouten. Maar gelukkig is dat een stuk minder sinds ze wordt uitgegeven door Dutch Venture Publishing (DVP).

Jackie en Jones: een zomer vol liefde was een boek dat lekker weg luisterde en daar uitermate geschikt voor was. Geen boek met hele moeilijke teksten of echt een hoogdravend plot, maar gewoon een leuk boek. Hoofdpersoon Jackie moet mee op een reis naar Frankrijk als reisleidster… terwijl ze geen woord Frans spreekt. Ondertussen gaat de toch wel erg leuke neef van haar baas ook mee. En natuurlijk weet je wat er gaat gebeuren deels, want dat gebeurt in elk romantisch boek: er valt een dinosaurus uit de lucht die ze opeet. Nee, grapje natuurlijk, maar er gebeurt wel weinig spannends.

Jackie en Jones: een zomer vol liefde was een boek dat lekker weg luisterde en daar uitermate geschikt voor was.

Jackie en Jones vond ik trouwens wel vrij standaard personages. Het boek is niet zo dik en daardoor kwamen de personages ook niet echt heel erg tot leven. Ze bleven vrij oppervlakkig en dat vond ik best jammer, want ik denk dat ik hem dan beter gevonden had.

Jackie en Jones: een zomer vol liefde is vrij standaard en er gebeurt niet zoveel onverwachts, maar dat vond ik verder niet vervelend. Dat komt vooral door de vlotte schrijfstijl die ervoor zorgt dat je benieuwd blijft tot het einde en dat was bij dit boek ook niet anders. Ik wilde hem snel uitlezen, want ik was gewoon benieuwd naar het einde. Maar als je niet van standaard en romantisch houdt, zou ik hem kippen.

Jackie en Jones: een zomer vol liefde is een prima feelgood (is dat het?) die lekker snel wegleest en waarbij je toch wel benieuwd naar hoe het zal eindigen.

Van mij krijgt Jackie en Jones: een zomer vol liefde 3 sterren.