Recensie: KingKing
Series: King #1
Uitgever: SVM Publishing
Publicatiedatum: 8 oktober 2018
Genres: Adult, Contemporary, Dark romance, Recensie-exemplaar

Dakloos. Hongerig. Wanhopig.
Doe herinnert zich niet meer wie ze is of waar ze vandaan komt.

King is een beruchte beroepscrimineel die net is vrijgekomen uit de gevangenis. Iemand bij wie je niet in het krijt wil staan, tenzij je bereid bent hem terug te betalen met bloed, met zweet, met seks, of een combinatie van deze drie.

Kings toekomst staat op het spel. Die van Doe ligt verankerd in het verleden. Wanneer hun levens met een knal samenkomen, moeten ze leren dat je soms, om vast te kunnen houden, eerst los moet laten.

Warning: This book contains graphic violence, consensual and nonconsensual sex, drug use, abuse, and other taboo subjects and adult subject matter. Although originally slated to be a standalone, KING is now a two part series.

King was een boek waar ik veel over gelezen had, maar waarbij ik zelf niet zo goed wist wat ik ermee moest. Het is een dark romance en dat is doorgaans een stapje verder. Niets geen schattige college boys. King is een serieuze crimineel die net weer vrij is na 3 jaar gevangen te zitten. Ik was dan ook heel benieuwd wat ik van dit boek zou vinden. Ik heb dit jaar vaker grenzen verlegd qua boeken, maar deze nog niet. Ondanks alle goede verhalen ging ik er vrij blanco in, benieuwd of ik dit genre ook prettig vind om te lezen.

Er komt meteen naar voren dat King geen man is om mee te sollen en dat hij meent wat hij zegt. Hij doet niet bepaald aan loze dreigementen, hij voert ze ook uit. Het is duidelijk dat hij niet bepaald een lieve jongen is die je met kerst meeneemt naar je ouders. En ik verwachtte het niet, maar er waren momenten waarop ik medelijden had met meneer de topcrimineel. In het begin dacht ik alleen maar: wat is dit voor een klootzak? Wat is dit voor lul? Maar ergens sloeg dat om en ik begon hem sympathiek te vinden. Je gaat iets voor hem voelen.

‘Je denkt: ik blijf deze vent een klootzak vinden, maar waarschijnlijk ga je hem uiteindelijk sympathiek vinden.’

Waarschijnlijk komt dat omdat je hem als lezer beter leert kennen en weet waarom hij dingen doet. Na dit boek weet je overigens lang niet alles over deze vent, er blijft genoeg over dat mysterieus blijft, ook aan het einde van het boek. Hij vertelt het boek, samen met Doe. Er wordt gewisseld van oogpunten en daar ben ik blij om.

Doe vind ik een aardig personage en ik kan met haar meeleven, maar wat mij betreft zet T.M. Frazier King een stuk beter neer. Aan het einde vind ik Doe trouwens wel goed neergezet, maar King is toch echt mijn favoriet. Ergens best raar, omdat het nou niet bepaald een schattige vent is en ik normaal zo snel mogelijk weg ren bij dit soort types.

King is een boek waar veel actie in zit en waar je als lezer in verder wilt lezen. Je wilt weten hoe het verder gaat met de personages, maar je wil ook meer te weten komen over wie Doe nou precies is en waar ze vandaan komt. Tijdens het lezen vroeg ik me ook echt af of ze erachter zou gaan komen wie ze eigenlijk is. En er zitten best wat plotwendingen in waarbij je alleen maar kunt denken: wtf, gebeurde hier? Wat heb ik gemist? Wat is dit? Ik wist dat er dingen gingen gebeuren, maar niet wat of waar. Het maakte het er niet minder heftig op.

King is absoluut geen boek dat ik eerder gelezen heb en ook best origineel. Je denkt: ik blijf deze vent een klootzak vinden, maar waarschijnlijk ga je hem uiteindelijk sympathiek vinden. Begin je net met new adult, dan zou ik dit boek nog even laten liggen. Er zitten best heftige scenes in die ik niet iedereen aanraad. Houd je van wat donkerdere boeken, dan is dit zeker een gaaf boek. King krijgt van mij 4 dikke sterren.

Ik heb King als recensie-exemplaar gehad, maar uiteraard heeft dat mijn mening niet beïnvloedt.