Recensie: Liefde & Geluk

ISBN: 9789402702293
Auteur: Jenna Evans Welch
Uitgever: HarperCollins Holland
Publicatiedatum: 25 september 2018
Genres: Contemporary, Recensie-exemplaar, Young Adult
Aantal bladzijdes: 320

Addie begrijpt niet hoe ze ooit zo stom heeft kunnen zijn om een foto van haar borsten naar haar inmiddels ex-vriendje te sturen en alle waarschuwingen van haar broer Ian in de wind te slaan. Nu zijn haar borsten overal op internet te zien en lijkt haar toekomst in puin te liggen. Tot overmaat van ramp heeft ze ook nog voortdurend ruzie met Ian, die wil dat ze alles opbiecht aan hun ouders.

Ze hoopt dat de bruiloft van haar tante in Ierland haar wat kan afleiden, maar dan gooit Ian al hun vakantieplannen overhoop, en voor Addie weet wat haar overkomt, zit ze in een piepkleine auto samen met Ian en de Ierse Rowan, die ze met iedere afgelegde kilometer leuker begint te vinden. Wat volgt is een wilde roadtrip door het sprookjesachtige Ierland, met als enige houvast de reisgids Ierland voor mensen met een gebroken hart.

Liefde & Geluk is het nieuwste boek van Jenna Evans Welch. Haar vorige boek – Liefde & Gelato – vond ik best een leuk contemporary boek. Niet het beste dat ik ooit gelezen heb, wel gewoon leuk. Dus toen de uitgever een mail stuurde met de vraag of ik dit boek wilde lezen, zei ik ja. Het klonk tof, dus ik was benieuwd.

Jenna zorgt er meteen voor dat je als lezer midden in de actie valt, want er gebeurt meteen een heleboel. Er is iets gebeurd, iets dat hoofdpersoon Addie aan haar moeder moet vertellen, en je wilt lezer weten wat dan precies. Of in elk geval: ik wilde dat heel graag.

Ik verwachtte een fijn boek over een roadtrip door Ierland

In Liefde & Geluk komt Lina uit Liefde & Gelato ook nog voorbij, dus dat is extra leuk. Pas wel op: dat ze in dit boek voorbij komt, betekent wel een spoiler, dus als je het boek hiervoor nog wilt lezen, dan zou ik dat toch wel eerst doen. Ik vind het wel altijd leuk als personages in elkaars boeken verschijnen. Zelf probeer ik dat ook vaak te doen, soms verschillende series.

Liefde & Geluk leest lekker weg en ik vond het een fijne contemporary. Is het superbijzonder? Nee, dat niet. Ook echt onverwachte plotwendingen hoef je niet te verwachten. Er zitten wel wat plotwendingen in die onverwacht kunnen zijn, maar ik vond het niet van ‘o mijn god, dit had ik écht niet aan zien komen’ plotwendingen. Maar eerlijk is eerlijk: het zou in dit boek ook niet passen. Het zou te geforceerd zijn op die manier. Dit is helemaal prima. Ik verwachtte een fijn boek over een roadtrip door Ierland en dat kreeg ik.

Ik vond het leuk dat er gekozen voor Ierland, want dat is niet bepaald de meest voor de hand liggende plek en daarom is het leuk. View Spoiler »

Het einde vond ik wel iets te snel gaan, van mij hadden er sommige dingen best wat meer aandacht mogen hebben. Toch vond ik Liefde & Geluk een fijn boek voor tussendoor en krijgt het boek van mij 3.5 ster.

Liefde & Geluk is een recensie-exemplaar, maar mijn mening is zoals altijd eerlijk en oprecht.