Recensie: Midnight Blue

Recensie: Midnight Blue

Midnight Blue is het eerste boek dat ik lees van L.J. Shen. Ik had haar al vaker voorbij zien komen, maar nog nooit een boek gelezen en ik vond dat het eens tijd werd om iets te lezen. Midnight Blue werd me aangeraden en aangezien ik toch een boek met een bad boy nodig had voor romanceopoly, besloot ik deze te lezen. De verwachtingen waren in elk geval hooggespannen en ik was erg benieuwd.

Ik moest er best even inkomen. Voor mij was het zeker geen boek dat ik meteen weglas, maar het duurde best even voor ik erin zat. Het boek wordt verteld vanuit Indie – Indigo – en Alex. En vooral Alex vond ik lastig lezen, omdat hij een heel andere manier van praten heeft als Indie. Dat vond ik trouwens wel erg goed gedaan, want je zag duidelijk het onderscheid tussen deze twee in taalgebruik.

Alex is ook een heel ander type als Indie en je kunt hem gerust een bad boy noemen, want dat is hij toch echt wel. Hij doet dingen – of heeft ze gedaan – die misschien niet helemaal de dingen zijn die bij een ideale schoonzoon zou verwachten. Dat is hij ook absoluut niet. Toch vond ik hem wel intrigerend en ik wilde graag meer over hem te weten komen.

‘Er zaten zeker wel elementen in die je niet zo heel vaak ziet.’

Midnight Blue is in principe een normaal boek met een romance erin, maar er zaten wel wat wendingen in die het interessant maakten en die je niet altijd ziet in dit soort boeken, dus dat kon ik wel waarderen. Het onderwerp – meisje met een rockster – is niet heel erg bijzonder, want het is al vaker gedaan. Toch vond ik het wel goed beschreven en er zaten zeker wel elementen in die je niet zo heel vaak ziet.

Midnight Blue vond ik een aangename eerste kennismaking met L.J. Shen en ik ben zeker wel benieuwd naar andere boeken van haar. Ik heb over een aantal ook al goede dingen gehoord, dus die wil ik zeker gaan lezen.

Houd je van New Adult met rocksterren romance? Dan is dit wel je ding. Ook als je van bad boys houdt trouwens.

Van mij krijgt Midnight Blue 3.5 ster.