Recensie: NovaNova
ISBN: 9789401911986
Auteur: Rebecca Yarros
Series: The Renegades #2
Publicatiedatum: 19 februari 2019
Aantal bladzijdes: 366

Als lid van het Renegade stuntteam heeft Landon Rhodes de bijnaam Nova. Hij is woest aantrekkelijk, getatoeëerd, professioneel snowboarder en… professioneel hartenbreker. Ooit brak hij ook Rachels hart. Als zij aan boord stapt van het cruiseschip, duurt het niet lang voor ze erachter komt dat hij daar ook is. Hoewel ze het liefst meteen overboord springt, besluit ze hem vanaf dat moment volledig te ontlopen. Geen haar op haar hoofd die voor de tweede keer als een blok voor hem wil vallen. Jammer genoeg blijkt Nova daar al gauw heel andere ideeën over te hebben.

Na Wilder was ik erg benieuwd naar het verhaal van Landon aka Nova. Zijn verhaal komt deels al aan bod in Wilder, maar niet zo duidelijk dat je meteen alles weet. Na Wilder waren de verwachtingen erg hooggespannen en was ik benieuwd naar hoe ik dit tweede deel zou vinden.

Waar het eerste deel supervlot weg las, had ik op de een of andere manier toch meer moeite met Nova. Ik vond Landon best een leuk personage, maar zijn tegenspeelster Rachel vond ik wat minder. Misschien dat dat de reden was waarom het niet zo lekker wegluisterde als het eerste boek. Of misschien was het het onderwerp – exen die nog steeds wat voor elkaar voelen. Dit boek maakte op mij toch een stuk minder indruk.

Naar Landon was ik erg benieuwd en ik was echt heel benieuwd naar wat zijn verhaal was. Waarom het is zoals het is. Ik was benieuwd naar het verhaal van dit tweetal, ondanks dat ik wist dat ik het toch minder leuk zou vinden dan het eerste boek. Rachel vond ik wat minder. Ik vond haar een personage dat nogal intimiderend was en niet echt mijn type. Ik vind Leah – uit Wilder – een veel leuker personage die me ook veel toffer leek. Rachel vond ik iets te bijdehand en bij vlagen ook gewoon vervelend.

De schrijfstijl van Rebecca is erg fijn

Wel leest Nova lekker snel weg en is de schrijfstijl van Rebecca Yarros erg fijn. De vertaling vind ik nog steeds op sommige punten wat minder. Er zijn mooiere woorden te bedenken voor sommige Engelse woorden als je het mij vraagt. Sommige woorden vind ik echt superplat in het Nederlands.

In Nova zitten weinig onverwachte plotwendingen, maar dat is wat mij betreft prima. Ik miste ze in elk geval niet echt en had ook geen moeite met het lezen van het boek.

Na Nova is er nog een deel, Rebel, dat over Penna gaat en dat is dan wel weer een superleuk boek, maar dat heeft ook een thema dat ik veel interessanter vind. Ik geloof dat ik iets heb met verboden relaties, haha. Als deze recensie verschijnt heb ik boek 3 overigens uit en weet ik dus of ik hem beter vond (Ja! Maar er volgt nog een recensie). Nova is niet mijn favoriet in de serie, maar het boek is prima. Als je van New Adult houdt, vind je dit zeker wel tof.

Van mij krijgt Nova 3 sterren.