Recensie: Op gevoel

Recensie: Op gevoelOp gevoel
Auteur: Lisette Jonkman
Publicatiedatum: 1 december 2018
Genres: Feelgood, New Adult
Aantal bladzijdes: 286

Op gevoel is deel 3 van de romantische serie Onbreekbaar van Lisette Jonkman. Supersnel geschreven, grappig en hot!

Abby en Ferdi are history. Hij stort zich op zijn studie en de verenigingsmeiden; zij verhuist naar de andere kant van de wereld om Victoria’s Secret-model te worden. Ferdi heeft steeds meer het gevoel dat zijn leven een slecht toneelstuk is; het verenigingsleven is niet wat hij had gehoopt en hij heeft elke dag spijt van wat hij Abby heeft aangedaan.Abby’s dagen bestaan uit sporten, fotoshoots, catwalkshows en eetschema’s. En ook in toenemende mate uit alcohol en drugs. Eenmaal terug in Nederland is ze vastbesloten om Ferdi uit de weg te gaan, en daarbij loopt ze onbewust recht in de armen van haar ex Tom. Ferdi en zij, dat is een droom uit het verleden. Maar daar denkt Ferdi anders over…

Dit gaat over het derde deel in de Onbreekbaar-trilogie. Als je de andere twee nog niet gelezen hebt, raad ik je aan om deze recensie nog niet te lezen, want spoilers van die delen. Die kan ik niet vermijden in een recensie over een derde boek in een serie. Over de andere twee dan, niet over dit boek uiteraard.

In Op Gevoel wordt de trilogie afgesloten. Hoewel ik het tweede deel wat minder vond, vond ik dit derde deel toch wel weer leuker. Misschien omdat dit een nieuw verhaal is dat ik nog niet ken, ook niet deels door Verkikkerd en Verslingerd. Natuurlijk weet ik nu wel een paar dingen die gaan gebeuren in het derde deel over Lucy, maar dat mag de pret niet drukken. Heel benieuwd naar dat boek. Omdat ik deel 2 in de Onbreekbaar-trilogie wat minder vond, maar Lisettes boeken wel ken, had ik toch enigszins verwachtingen. Sowieso dat dit een doorleesboek was.

En dat was het zeker. Ik heb hem heel snel uitgelezen, ondanks een soort van leesdipje. Ik wilde heel graag weten hoe het zou eindigen en was daar ook nieuwsgierig naar, ook al had ik wel een vermoeden.

Omdat ik deel 2 in de Onbreekbaar-trilogie wat minder vond, maar Lisettes boeken wel ken, had ik toch enigszins verwachtingen. Sowieso dat dit een doorleesboek was.

Ik had verwacht dat ik Abby een superleuk hoofdpersonage zou vinden en Ferdi matig. Vooral omdat het milieu waar Ferdi uit komt zoveel verder bij mij weg staat dan dat van Abby – niet precies zo hier, maar ongeveer. Laat ik het erop houden dat ik niet in een kakmilieu geboren ben. Niet daar natuurlijk iets mis mee is, maar dan zie je toch minder raakvlakken. Maar uiteindelijk vond ik Ferdi veel interessanter dan Abby. Misschien juist wel omdat zijn wereld zo anders is dan de mijne.

Ik had een voorspelbaar boek verwacht, maar Op gevoel had genoeg in zich om dat niet te zijn. Het deed op sommige punten een beetje thrillerachtig aan door wat er allemaal gebeurde en ik vond niet alles even logisch. Voor mij zaten er best ongeloofwaardige gebeurtenissen in die ik niet helemaal kon rijmen met de rest van het verhaal. Het voelde een beetje of ze uit de lucht kwamen vallen en dat vond ik best jammer. Voor mijn gevoel pasten ze hier ook niet echt. Pluspunt was wel dat ze niet echt voorspelbaar waren, maar ik weet niet goed of ik dit nu een verbetering vond eerlijk gezegd. Vond het een beetje jammer.

Op gevoel vond ik een goede afsluiter van de trilogie en is zeker een aanrader. Mijn favoriet in deze serie blijft wel echt 1, die vond ik het leukste. Op gevoel zit een beetje tussen feelgood en New Adult in wat mij betreft. Van mij krijgt Op gevoel 3.5 ster.