Recensie: Rozengeur en zonneschijnRozengeur en zonneschijn
Auteur: Jill Mansell
Publicatiedatum: 17 juni 2014
Aantal bladzijdes: 343

Sophie Wells werkt als fotografe in de populaire badplaats St. Carys. Ze heeft besloten niet meer aan een relatie te beginnen; dat wil ze niemand meer aandoen.

Tot haar afgrijzen valt ze toch voor Josh Strachan, de nieuwe eigenaar van het chique hotel Mariscombe House.

Waarom moet juist hij haar dan betrappen op skinny-dipping? Dat wordt een zomer vol rozengeur en zonneschijn!

Van Jill Mansell heb ik al een hoop boeken gelezen. Zo ongeveer alles wel inmiddels. Sommigen luisterde ik, andere las ik. Mijn ultieme favoriet is nog steeds Open huis dat zich afspeelt op een kasteel. Bij Jill Mansell weet je in elk geval altijd een ding zeker: uiteindelijk wordt je vrolijk van haar boeken. Dat is natuurlijk best logisch met feelgood uiteindelijk, maar van de ene feelgood word ik nu eenmaal blijer dan van de andere.

Rozengeur en zonneschijn is geen diepgaande roman en ook niet per se een boek dat ik blijf herlezen, maar dat wil niet zeggen dat het een stom boek is, want dat is ook absoluut niet het geval. Het boek leest lekker weg, al had ik wel even moeite met erin komen. Meer dan bij haar andere boeken, dus ik heb het vermoeden dat het aan mij ligt. Het boek is niet vernieuwd en echt onverwachte plotwendingen heb ik er ook niet in gevonden. Maar heb ik van het boek genoten?

Bij Jill Mansell weet je in elk geval altijd een ding zeker: uiteindelijk wordt je vrolijk van haar boeken.

Dat absoluut, want ik vond het fijn weglezen en ik wilde graag weten hoe alles af zou lopen, hoe iedereen uiteindelijk bij elkaar zou komen. Bij dit soort boeken weet je altijd dat uiteindelijk alle lijntjes bij elkaar komen en hierin is het niet anders. In de boeken van Jill Mansell lopen heel veel lijntjes van verschillende personages en daar moet je van houden. Zelf vind ik dat best druk, want ik raak weleens kwijt wie wat wil en wie op wie verliefd is.

Rozengeur en zonneschijn is een echt feelgoodboek, perfect voor aan het strand of bij het zwembad. Of als je je reading challenge nog gauw even moet halen op 29 december, want het leest heel gemakkelijk weg. Als je hoogdravende boeken met geweldige quotes wilt lezen, dan moet je niet bij Jill zijn. Wil je iets romantisch lezen? Dan juist wel. Ik vond het in elk geval een lekker en leesbaar boek.

Van mij krijgt Rozengeur en zonneschijn 3 sterren.