Recensie: Slow PlaySlow Play
ISBN: 1517504155
Auteur: Monica Murphy
Series: The Rules #3
Uitgever: Createspace
Publicatiedatum: 12 oktober 2015
Aantal bladzijdes: 398

Newly broke girl Alexandria Asher just wants to live a normal life. After her parents are sent to prison on embezzlement charges, she enrolls in college under her mother’s maiden name and tries her best to pretend she’s someone else.

Tristan Prescott is everything Alex is trying to avoid. A seemingly egotistical, lazy, rich jerk, she dumps her beer on his head when he comes on to her one night at a party. This only spurs Tristan into action. He loves nothing more than a challenge. And the beautiful Alex is exactly the type of challenge that intrigues him.

Despite her reluctance, Alex finds herself quickly involved with Tristan. Underneath that playboy exterior is a good guy, a sweet and sexy guy who she is undoubtedly falling for. What they both don’t realize is the actions of Alex’s parents are the reason for so much tragedy in Tristan’s family. And when Tristan discovers who Alex and her family really is, can he forgive and forget?

Slow Play is alweer het derde in The Rules-serie dat ik luisterde. Vantevoren wist ik niet wie de hoofdpersonen zouden zijn, maar aangezien deel 1 over Shep en deel 2 over Gabe gaat, had ik het vermoeden dat dit derde deel over Tristan zou gaan, de vriend (en neef) van Shep en de vriend van Gabe. En ik bleek gelijk te hebben. Het vrouwelijke personage, Alex, is nog niet eerder in de serie voorgekomen, dus die leer je als lezer pas echt hier kennen. Slow Play kun je los lezen, ook al is het een deel van een serie. Alleen een nadeel daarvan is dat je wel spoilers krijgt voor de andere twee delen, al vraag ik me af in hoeverre het spoilers zijn, want met wie de andere twee jongens eindigen is al vrijwel meteen bekend. Als je een beetje New Adult leest, zie je sommige dingen al van mijlenver aankomen.

Het verhaal wordt vanuit Tristan en Alex verteld, net als de andere twee delen waarin de beide personages aan het woord komen en dat vind ik ook in dit boek prettig, omdat je nu echt inzicht krijgt in allebei en hoe ze over dingen denken. Vooral Alex vind ik een tof personage, want ze is een meisje waar behoorlijk wat pit in zit en zich niet zo makkelijk laat verleiden door meesterversierder Tristan. Daarnaast was zij degene die de meest interessante achtergrond heeft, vind ik. En misschien wel de meeste verdieping heeft. In elk geval zorgt ze wel voor de paar plotwendingen in het verhaal die ik niet aan had zien komen.

Het is geen fantasyboek waar je snel de draad kwijt kunt raken, maar een New Adult met makkelijke taal.

Slow Play is vlot geschreven en je leest – of luistert – het boek vrij vlot weg. Ik vind de schrijfstijl van Monica prettig, al voelt dit derde deel wel een beetje als herhaling van de eerste twee. Het voelt een beetje of ze het kunstje nog een keer doet. Niet dat het heel erg is, want ik heb alsnog genoten van het boek. Het is ook een fijn boek om te luisteren, want het is laagdrempelig en niet heel ingewikkeld. Het is geen fantasyboek waar je snel de draad kwijt kunt raken, maar een New Adult met makkelijke taal.

Slow Play vond ik een aardig boek en eentje die wel in het New Adult genre past, maar niet eentje die me altijd bij zal blijven en die ik echt supergeweldig en supertof vind. Toch ben ik wel benieuwd naar het vierde deel in de serie en ik ben benieuwd of er nog meer boeken gaan komen.

Slow Play krijgt van mij 3 sterren.