Recensie: Trust Again

Recensie: Trust AgainTrust Again
ISBN: 9789022587249
Auteur: Mona Kasten
Publicatiedatum: 13 januari 2017
Aantal bladzijdes: 460

"Lachen, huilen en verliefd worden. Mona Kasten heeft een boek geschreven dat je niet kunt wegleggen!' Anna Todd

Dawn Edwards weet één ding zeker: happy endings gebeuren alleen in films. Sinds ze haar ex op heterdaad betrapte met een ander heeft ze mannen afgezworen en concentreert ze zich op haar studie en het najagen van haar dromen. Verder is in haar leven nergens ruimte voor. En al helemaal niet voor vrouwenverslinder Spencer Cosgrove, hoe creatief zijn versierpogingen ook zijn. Maar dan ontdekt Dawn per toeval een heel nieuwe kant van Spencer, en realiseert ze zich dat achter zijn vrolijke masker een donker geheim schuilgaat.

Trust Again is het tweede deel in de serie van Mona Kasten. Het eerste deel ging over Allie en Kaden, dit gaat over Dawn en Spencer. Die heb je al leren kennen als bijpersonages in het eerste deel, maar hier krijgen ze dus een eigen verhaal. En wat mij betreft hadden ze dat ook wel nodig na het eerste boek.

Zowel Dawn als Spencer vond ik leuk in het eerste boek, maar daar blijven ze duidelijk bijpersonages. Ik was erg benieuwd naar die twee en daar kom je in Trust Again achter. Wie ze zijn. Zo ontdekte ik dat Dawn een voorliefde voor het romance-genre met me deelt, op meerdere gebieden. En dat Spencer eigenlijk een lief joch is, maar toch ook nogal wat geheimen heeft.

Het eerste boek vond ik best aardig, maar niet heel bijzonder. Ik vond Allie en Kaden allebei niet echt megaleuke personages, dus wat betreft vond ik Dawn en Spencer een stuk leuker. Je leert ze allebei kennen, maar vooral Dawn leer je kennen, omdat zij het hele verhaal vanuit zichzelf vertelt.Bij Spencer is dit minder, want hij komt helaas niet aan het woord. Dat was al in niet in het eerste deel en hier nog steeds niet. Jammer, want dat zou het verhaal rijker maken. Wel kon ik met ze allebei meeleven.

Daarnaast vond ik zowel Dawn als Spencer volwassen overkomen. Ze hebben allebei zo hun eigen problemen. Allie en Kaden hadden dat ook wel, maar die problemen voelden minder groot dan in dit boek en vooral bij Spencer.

Het was een beetje of Mona bij Begin Again haar schrijfster nog moest vinden en nu gevonden heeft.

In Trust Again is de schrijfstijl ook weer erg fijn en was ik benieuwd naar hoe het verder zou gaan. Voor een gfroot deel wist ik dat al, want de meeste boeken in dit genre verlopen wel min of meer hetzelfde. Er zitten soms wel wat onverwachte gebeurtenissen, maar niet heel veel. Ook bij dit boek had ik een vermoeden.

Toch luisterde het prettig weg en vloog ik er doorheen. Toch luisterde het prettig weg en vloog ik erdoorheen. Meestal gaan audiobooks best snel bij mij. Zo luister ik graag tijdens mijn werk, maar ook nog voor het slapen gaan. Trust Again was voor volwassener dan Begin Again. Misschien lag het aan de personages of aan de verhaallijn. Ik weet het niet, maar ik weet dat ik het fijn geschreven vond.

Hou je van New Adult dan vind je dit ook wel leuk, denk ik. Ik vind de serie goed geschikt voor veel mensen. Zeker ook voor de mensen die het genre nog niet zo lang lezen.

Van mij krijgt Trust Again 3.5 ster.