Recensie: Heerlijk duurt het langst

Recensie: Heerlijk duurt het langst

Recensie: Heerlijk duurt het langstHeerlijk duurt het langst
ISBN: 9789024588510
Publicatiedatum: 23 april 2020

Romantiek en geheimen – Heerlijk duurt het langst is de onweerstaanbare nieuwe feelgoodroman van Jill Mansell.

Wie heeft er ooit genoeg van romantiek? Lainey wel na haar laatste relatie. Zij dacht dat het voor altijd was, hij dacht al aan de volgende. En dus is ze, wanneer ze haar nieuwe baan begint bij een chaotisch gezin in Cornwall, niet geïnteresseerd in Seth, de stiefzoon van haar baas, hoe aantrekkelijk hij ook is (en dat is héél aantrekkelijk). Vooral omdat Seth een perfecte vriendin heeft. Maar Lainey was niet helemaal eerlijk over haar leven, en Seth is ook niet helemaal wat hij lijkt. Als iedereen iets te verbergen heeft, is het ingewikkeld! Komt de liefde naar hen toe deze zomer?

Heerlijk duurt het langst is de nieuwste van Jill Mansell. Ik geloof dat ik kan zeggen dat ik bijna alle boeken van haar gelezen heb. Sommigen vond ik erg leuk, anderen een stuk minder, maar over het algemeen vind ik ze best aardig. Het zijn boeken waar je vlug doorheen kan. Ze zijn overigens ook uitstekend geschikt om te luisteren, want je mist niet zo gauw dingen.

Heerlijk duurt het langst is echt een typisch Jill-boek. Ze heeft een bepaalde stijl en die heeft dit boek ook weer. Het is een boek dat je achter elkaar door wilt lezen, omdat je wil weten hoe het eindigt. Zelfs al weet je al hoe het ongeveer zal gaan. Wat dat betreft gebeurt er niet echt iets heel onverwachts.

Er zitten altijd wat dingetjes in die je niet aan had zien komen, maar het zijn nooit echt van die mega grote dingen. Of bijna nooit. Ook in dit boek zit wel wat, maar het merendeel is voorspelbaar. Daarnaast wordt het verhaal vanuit verschillende personages verteld en heb ik altijd moeite om die personages echt voor me te zien. Ze voelen altijd als plat en ik kan niet echt in ze inleven. Dat was in dit boek niet anders.

Heerlijk duurt het langst is echt een typisch Jill-boek

Het merendeel wordt vanuit Lainey vertelt, maar ook anderen komen wel aan het woord. Als je daar niet van houdt, is dit boek misschien te chaotisch. Net als dat er best veel personages langskomen en je niet meteen weet wat hun relatie met elkaar is. En dan valt het in dit boek nog wel mee. Dat is ook typisch een Jill-ding volgens mij, want ik heb het in al haar boeken gezien.

Heerlijk duurt het langst, maar het is niet mijn favoriet van Jill. Ik heb betere gelezen en dat vind ik jammer, want ik had stiekem best wel weer zin in een tof, nieuw boek, maar dit boek heeft het niet waargemaakt helaas. Hij luisterde lekker weg, maar het is geen boek dat ik zal blijven onthouden. Ik heb me vermaakt, maar dat is het dan ook.

Van mij krijgt Heerlijk duurt het langst 3 sterren.