Recensie: Misverstand in de middle of nowhere

Misverstand in de middle of nowhere
ISBN: 9789020538281
Auteur: Lis Lucassen
Publicatiedatum: 3 juni 2020
Aantal bladzijdes: 240

Misverstand in de middle of nowhere is het begin van een nieuwe Nederlandse feelgoodserie door Lis Lucassen.

Misverstand in de middle of nowhere van Lis Lucassen gaat over Dorothee, die de boerderij van haar opa erft in de Achterhoek. Ze is net haar baan kwijt en haar relatie is uit, dus de dertig dagen die ze er volgens de notaris van haar opa moet doorbrengen, zijn geen probleem. Totdat ze erachter komt dat er al iemand in die boerderij woont. En dat die iemand echt heel leuk en aantrekkelijk is. Terwijl zij en Wes een maand lang op elkaars lip zitten en allerlei dorpsbewoners zich met haar leven komen bemoeien, moet Dorothee ook nog een plan maken voor ná die maand. Ze begint een bakvlog waarin ze recepten van haar oma klaarmaakt, tot groot vermaak van Wes. Met dit eerste deel van een nieuwe feelgoodserie slingert Lis Lucassen niet alleen haar hoofdpersoon, maar ook de lezer naar de middle of nowhere. Een roman om van te smullen

Misverstand in de middle of nowhere. Ik had al eerder boeken gelezen van Lis Lucassen en dat waren new adults. Dus mocht je denken: yes, ik wil een lekkere New Adult lezen, dan moet je niet bij dit boek zijn. Ik zeg het maar vast. Dit boek is een feelgood en bepaalde scenes zitten hier niet zo uitgebreid in als New Adult.

Misverstand in de middle of nowhere begint meteen met een scene die nogal nieuwsgierig maakt om vervolgens daarna terug te gaan naar eerdere momenten. Zelf vond ik dit verwarrend en ik zou hier niet voor gekozen hebben, maar wie ben ik? De beginscene maakte erg nieuwsgierig en ik wilde verder lezen. Dat stukje terug had voor mij niet per se gehoeven. Het voelde ook een beetje gekkig, alsof het er later tussen geschreven was. De schrijfstijl vond ik wel erg prettig en die las makkelijk weg.

Dit boek is best wel anders al haar andere werk. Vooral omdat het geen New Adult is, maar ik vond de personages toch ook wel anders. Wes is een ander type dan de meeste van Lis’ mannen en dat geldt ook voor Doortje/Dorothee, het vrouwelijke personage. Ik vond Dorothee best een oké-personage. Ze was hier en daar wel wat plat, maar ze kwam redelijk uit de verf. Wat ik wel jammer vond, was dat Wes niet aan het woord kwam. Niet de zin dat het ook vanuit zijn oogpunt geschreven was. Daardoor bleef hij op de vlakte.

De schrijfstijl vond ik erg prettig en die las makkelijk weg

Misverstand in de middle of nowhere wordt niet helemaal chronologisch vertelt. Zelf vond ik dat jammer en ook enigszins verwarrend. Wat mij betreft had dat beter opgelost kunnen worden. Zoals bijvoorbeeld Wes aan het woord te laten. Ik denk dat dat de mooiste oplossing geweest zou zijn. Zeker omdat er wat onverwachte dingen min of meer met hem wat te maken hebben.

Misverstand in de middle of nowhere is een feel goodboek dat lekker doorleest en waar ik me mee vermaakt heb. Wel vond ik het enigszins verwarrend in bepaalde tijdsprongen en vond ik de personages niet helemaal goed uit de verf komen.

Misverstand in de middle of nowhere krijgt van mij 3 sterren.