Recensie: Verlies Me. NietVerlies Me. Niet
ISBN: 9789020535860
Auteur: Laura Kneidl
Publicatiedatum: 26 mei 2020
Genres: New Adult
Aantal bladzijdes: 416

Verlies me. Niet. is de zenuwslopende ontknoping van Laura Kneidls tweeluik over Sage en Luca.

Na de grote cliffhanger in Raak me. Niet. gaat Laura Kneidl in het tweede deel van de serie, Verlies me. Niet., meteen verder met het verhaal van Sage en Luca. Sage is nooit echt gelukkig geweest, tot ze Luca leerde kennen. Door hem durft ze zich open te stellen voor het leven, én voor de liefde. Maar dan wordt ze ingehaald door haar verleden en stort haar wereld in. Ze durft Luca niet in vertrouwen te nemen en neemt steeds meer afstand van hem. Hoe kan hij ooit van haar houden als er zoveel tussen hen in staat? Maar Luca geeft niet zo snel op...

Laura Kneidl brengt met Verlies me. Niet. een mooi einde aan het liefdesverhaal van Sage en Luca.

Verlies Me. Niet is het vervolg op Raak Me. Niet en gaat verder na de heftige cliffhanger van Raak Me. Niet. Hier kunnen spoilers voor het eerste deel in staan.

Ik vond deel 1 erg goed en ik was benieuwd naar hoe het tweede deel zou gaan. Omdat ik graag verder wilde, was ik erg blij toen het boek op Storytel stond op de dag na verschijning. Anders had ik op de bibliotheek moeten wachten en dat duurt vaak best een tijd.

Omdat ik Raak Me. Niet wel goed vond, waren de verwachtingen voor Verlies Me. Niet best hoog. Sommige dingen kun je natuurlijk wel verwachten, zeker in dit genre. En dat was in dit boek ook niet anders. Echt onverwachte plotwendingen zitten er niet echt in, maar die miste ik ook niet. Er gebeurt al genoeg waardoor je geboeid blijft door het verhaal in Verlies Me. Niet.

De schrijfstijl van Laura Kneidl leest erg makkelijk weg en je blijft geboeid tot op het laatste. Ondanks dat het echt new adult is, is het geen plat boek, maar eentje met een goed onderwerp. Seks komt er wel in voor, maar niet ontzettend uitgebreid en expliciet. Ik snap wel waarom en dat ligt deels aan het onderwerp. Dat is nogal heftig namelijk. Ik vond het ook goed vertaald trouwens, dat is weleens anders geweest.

Sage groeit echt in de boeken

Sage vind ik in dit deel wel echt groeien. Zeker ten opzichte van het eerste deel zie je dat ze al een stuk verder is dan toen en dat vind ik mooi om te zien. Ik vind het altijd knap als schrijvers dat op die manier kunnen. In het verhaal maakt zij ook duidelijk de meeste groei door. Ook logisch, want het zijn haar problemen. Maar ik vind het mooi dat ze bepaalde dingen nu wel doet die ze in Raak me. Niet niet doet.

Ook in dit deel miste ik heel erg Luca’s point of view (zoals dat zo mooi heet) en hoe hij er tegenaan keek. Ik vond Sage een interessant hoofdpersonage, maar ik had ook zo graag willen weten hoe Luca er tegenaan keek. Wat vindt hij van Sages problemen en hoe ze ermee omgaat? Wat vond hij van de gebeurtenissen in hun relatie? En daarnaast had ik hem zelf ook beter willen leren kennen. Wat heeft hij zelf voor angsten en problemen?

En verder heb ik het bij Raak Me. Niet al over die rare punt in de titel gehad en daar blijf ik ook bij dit boek bij. Waarom die punt? Je bent RUMAG met grappige (of niet) teksten waar na elke zin een punt staat.

Raak Me. Niet en Verlies Me. Niet vind ik een mooi tweeluik over een jongvolwassene die volwassen moet worden en haar verleden achter zich moet leren laten. De humor miste ik een beetje, maar verder vond ik het een goed verhaal.

Van mij krijgt Verlies Me. Niet 3.5 ster.